Element samochodu zwany pompą wspomagania układu kierowniczego, zwana również pompą łopatkową, jest układem napędzanym ruchem wału korbowego za pomocą koła pasowego i paska. Ma funkcję przepychania oleju przez rury do układu wspomagania kierownicy, w którym znajduje się zbiornik, który podczas sterowania wprowadza olej do tłoka, który działa jak dźwignia na kierownicy.
Pompa wspomagania współpracuje z wałem korbowym
Co to jest pompa wspomagania kierownicy? Aby zrozumieć, czym jest pompa wspomagania kierownicy, konieczne jest prawidłowe zdefiniowanie znaczenia „wspomagania kierownicy”. W samochodach wspomaganie kierownicy pomaga kierować pojazdem, zwiększając wysiłek kierownicy. Jak działa pompa wspomagania układu kierowniczego? Zasadniczo i pomimo różnych konfiguracji, pompa wspomagania do fiata działa odpowiednio zawsze zgodnie z tą samą ogólną zasadą: Wirnik ze szczeliną jest osadzony mimośrodowo w cykloidalnej krzywce i umieszczony blisko ściany krzywki w celu utworzenia wnęki w kształcie półksiężyca. Wirnik jest uszczelniony w krzywce za pomocą dwóch płyt bocznych, a gdy obraca się, a płyn wchodzi do pompy, łopatki są popychane do ścian domu przez siłę odśrodkową, ciśnienie hydrauliczne i / lub popychacze. Obudowa i krzywka wpychają płyn do komory pompowania za pomocą specjalnych otworów w krzywce, a płyn przenika do kieszeni tworzonych przez łopatki, krzywkę, wirnik i płytę boczną. Wirnik kontynuuje obrót, podczas gdy łopatki zamiatają płyn na przeciwną stronę półksiężyca. Tam płyn jest wyciskany przez otwory wylotowe przybyłego i ostatecznie istnieją porty wylotowe.
Teraz, gdy wiemy, czym jest pompa wspomagania układu kierowniczego i jak działa, przyjrzyjmy się jej głównym zaletom: Pompa wspomagania układu kierowniczego przetwarza rzadkie ciecze pod stosunkowo wysokim ciśnieniem , wytwarza dobrą próżnię, może pracować na sucho przez krótki czas, jest w stanie kompensować zużycie dzięki przedłużeniu łopatki, może mieć jedną uszczelkę lub dławnicę.